Cupa Mondială a devenit o afacere gigantică. Banii rulați de FIFA în ediția din Africa de Sud ajung la fabuloasa sumă de un miliard de dolari!
Cupa Mondială din Africa de Sud nu poate, evident, să facă excepție, sumele vorbind de la sine. De exemplu, doar sponsorii principali ai CM, adică Hyundai, Sony și Coca-Cola, vor plăti pentru „vizibilitate” 305 milioane de dolari. Pe lângă vânzările de băuturi și pizza în cantități industriale, experții britanici sunt foarte încântați că, în apropierea evenimentului, cererea de televizoare a crescut foarte mult.
Drepturile TV au ajuns de la 550 de milioane de dolari în 2008 la 649 de milioane de dolari, plus alte 149 de milioane care vin din partea altor sponsori, toți banii intrând în conturile FIFA. O altă latură a business-ului este zona pariurilor, doar în Anglia estimându-se că s-au pariat 750 de milioane de lire sterline că naționala lui Rooney va deveni campioană mondială. Lista cifrelor poate continua la nesfârșit, dar una singură e extrem de sugestivă: cifra de afaceri a forului condus de Joseph Blatter (foto) în 2009, de aproximativ un miliard de dolari.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER